Vajinismus Tedavisi

Vajinismus vajinal kasların istemsiz kasılmaları sonucunda cinsel ilişkinin olamaması veya oldukça ağrılı olmasını tarif eden bir cinsel birleşme sorunudur. Çoğunlukla bir 'cinsel ilişkiye girememe hastalığı' veya 'ilk gece korkusu' olarak da bilinir.

Vajinismusa genelde psikolojik sebepler neden olur ancak basit, geçici bir korku değildir, gerçek bir hastalıktır.
Vajinismus kadınların cinsel ilişkilerinde en büyük problem olarak bilinmektedir. Sorunun zamanla aşılabileceğini düşünülerek, vajinismus tedavisi ertelememelidir. Her hastalıkta olduğu gibi vajinismusta da ilk yapılması gereken, bu alanda uzman bir hekime başvurmak ve profesyonel bir yardım almaktır.

Günümüzde her 10 kadından 1’inde vajinismus hastalığı görülmektedir. Bu oldukça yüksek bir orandır. Yani bu problemi yaşayan, bu problemle mücadele eden tek çift siz değilsiniz. Sadece mahrem bir konu olduğu için sizin gibi etrafınızdaki çiftler de bu sorunu kimse ile paylaşmak istemez.

Vajinismus Nedenleri

• Cinsel ilişki hakkında hiçbir şey bilmeme
  • İlk gece korkusu yaşama
  • Namus kavramının yarattığı korku ve endişe,
  • Tacize ya da tecavüze uğramış olmak
  • Aşırı stres altında kalmak, kaygılı olmak,
  • Bedensel anlamda yetersiz hissetmek ve beğenmemek

Vajinismus Belirtileri

• İlişkiye girmede güçlük veya girememe
  • Birleşme sırasında ağrı ve sıkıntı
  • İlişki sırasında vajinal daralmaya bağlı yanma ve batma
  • Ağrı nedeniyle seksüel birleşmeden kaçınma
  • Cinsel ilişki sırasında bacakları kapatma ve patneri itme
  • Bir neden olmaksızın ilişki sırasında kaynağı belirlenemeyen bir ağrı
  • Pelvik, jinekolojik muayene sırasında güçlük
  • Bazı kadınlarda panik atak

Mersin’de Vajinismus Tedavisi

Vajinismüs tedavi yöntemleri; Psikoterapi, Cinsel oyun terapileri, Kegel egzersizleri, Solunum egzersizleri, Gevşeme egzersizleri, Hipnoterapi olarak sıralanabilir.

Mersin’de vajinismus tedavisi jinekologlar ve psikiyatrlar tarafından gerçekleştirilmektedir. Vajinismus tedavisinin başarı yüzdesi oldukça yüksektir. Tedaviden memnun edici bir sonuç almak için de uzman doktor seçimi önemlidir.

Vajinismus tedavisinden sonra çiftlerin hayatı tamamen değişir. Çiftlerin birbirlerine duydukları sevgi ve saygı yeniden güçlenir.

Sizler de Mersin’de vajinismus tedavisi olmak istiyorsanız bunu kesinlikle ertelemeyin. Çünkü kliniğimizde tedavi olan bireylerin çoğu vajinismus tedavisinden sonra keşke kendimi yıllarca boş yere yıpratmasaydım diye düşünmüştür.