Genital Siğil Tedavisi – HPV Virüsü

Genital siğiller, cinsel ilişkiyle bulaşan, sık görülen bir viral enfeksiyondur. Genital siğiller hem kadınları hem de erkekleri etkiler. Her iki cinsi de etkilemesine rağmen tüm hastaların %70-75’i Kadındır.

Genital siğiller toplu iğne başı büyüklüğünde, kabarcıklı ve pürtüklü yapıdadır. Birden çok olduklarında birleşerek karnabahar görünümünü alabilirler. Başlangıçta deri renginde veya kahverengi kabartılar şeklinde olabilirler.

Genellikle HPV 6 ve HPV 11 virüs tiplerinin genital siğile yol açtığı görülmüştür. Ancak HPV Virüsünün siğile yol açan bazı tipleri (HPV-16 ve HPV-18 gibi) yüksek risk grubunda olan türler olarak kabul edilir.

Hem cinsel hem de günlük yaşantıda sorunlara yol açabilen genital siğiller, ilerleyen dönemlerde ciddi rahatsızlıklara yol açabileceği için en kısa sürede uzman bir doktor kontrolünde tedavi edilmelidir. Bu, hem bulaştırma riskinin azaltılması hem de olası bir kanserin önceden önlenmesi için gereklidir.

Genital Siğil Belirtileri

Genital siğil herhangi bir semptom göstermeyecek kadar küçük ve deriden kabarık olmayabilir. Siğiller genellikle şikayete neden olmazken, bazen farklı biçimlerde ortaya çıkabilir. Örneğin;

• Genital bölgede deriden kabarık, deri ile aynı renkte olan lezyonlar
  • Karnabahara benzeyen kabartılar
  • Bazen bir bene benzeyebilirler
  • Siğiller dağınık ya da küme şeklinde çok sayıda veya sadece bir tane olabilir
  • Genital bölgede hissedilen kaşıntı ve rahatsızlık hissi
  • Yaşanan lezyonlara ek olarak aynı bölgede yaşanan ağrı
  • Nadiren de olsa ilişki ile beraber yaşanan kanama
  • Erkeklerde idrarın çatallanarak çıkması genital siğil semptomu olabilir.

Genital Siğiller Kadınlarda Rahim Ağzı Kanserine Sebep Olur mu?

Kadınlar arasında sık karşılaşılan kanser türlerinden biri olan Rahim ağzı kanseri, genital siğile neden olan HPV Virüsünün yol açtığı en önemli hastalıklardan biridir.

Rahim ağzı kanseri oluşumunda doğrudan Human Papilloma Virüsü’nün neden olduğu kesinleşmese de kanserin ortaya çıkışı %98 oranında HPV ile bağlantılı olduğu tespit edilmiştir. Genellikle 50 yaş ve üzeri kadınlarda görülebilen rahim ağzı kanseri, son yıllarda özellikle genç yaştaki kadınlarda da görülmeye başladı.

HPV Virüsünün kanserli hücreye dönüşebilecek yüksek riskli türleri vardır. Yüksek riskli olarak kabul edilen virüs tiplerinin en çok görülen türü HPV-16 ve HPV-18 virüsüdür. Ancak tüm HPV taşıyıcılarının rahim ağzı kanseri olma durumu olmadığı gibi HPV-16 ve HPV-18 virüs taşıyıcısı olan her hastada da Rahim ağzı kanseri olacağı yönünde bir kanıt yoktur.

Burada önemli olan, genital siğil belirtisi olan kişiler en kısa sürede uzman bir hekim ile görüşmelidir. HPV Tarama Testi ile virüsünün tipi belirlenir ve hekimin onayı ile birlikte tedaviye başlanır.

Genital Siğil Tedavisi

Genital siğilden şüphelenen kişiler hemen uzman doktora başvurarak tedaviye başlamalıdır. Çünkü genital siğiller hızla yayılım gösterebilirler.

• Elektrokoterizasyon (Elektrokoagülasyon)

Lokal anestezi altında bipolar koter ile HPV (human papilloma virüs)’nin odakları yakılır.
Özellikle dış genital organlar dediğimiz bölgedeki genital siğillerin yok edilmesinde oldukça etkilidir. Lokal anestezi kullanılması yeterlidir, kısa süreli bir işlemdir.

• Kriyoterapi (Dondurma)

Kriyoterapi, likit (sıvı) nitrojenle lezyon ve çevresinin dondurulması işlemidir. Bu da genital siğil tedavisinde kullanılan başarılı yöntemlerden biridir. Çoğu zaman anestezik madde gerektirmez. Gebelik sırasında ortaya çıkan anogenital siğillerin dondurulmasında da kullanılabilir.

• CO2 (Karbondioksit) Lazer Ablasyonu

Ugulanan tedavilere direnç gösteren hastalarda tercih edilebilecek bir tedavi yöntemidir. İşlem genellikle lokal anestezi ile yapılmaktadır.

• Kimyasal Destrüksiyon

Kimyasal destrüksiyon amacıyla biklorasetik asit, triklorasetik asit, podofilin ve podofilotoksin gibi asitler kullanılır, ancak bu maddeler sağlıklı ciltte tahrişe sebep olabilir.