Myom Tedavisi

Myom Nedir

Myomlar, rahim içerisindeki düz kas çoğalmasına bağlı oluşan, iyi huylu tümör yapılarıdır.

Tümör kelimesi sizi korkutmasın çünkü myomların büyük çoğunluğu iyi huyludur. Bu nedenle tedavisinde myomun yarattığı şikâyetler ve myomun büyüklüğü dikkate alınır.

Myomların kansere dönüşme riski oldukça azdır. Ancak semptomlarının yoğun olması durumunda günlük yaşamı olumsuz etkileyebilirler ya da gebe kalmada zorluğa neden olabilirler. Aşırı büyük ve çok sayıda meydana gelen myomlar tekrar eden düşüklere, kısırlığa, erken doğum ve başarısız gebeliklere de neden olabilmektedir.

Myomlar üreme çağında olan her kadında görülebilir iken kadınlarda görülme sıklığı %20 kadardır. Kadınlarda myomlar genellikler ilerleyen yaşlarda görülür.

Menopoz dönemi sonrasında myomlarda küçülme gözlemlenir.

Myom Neden Oluşur?

Myomlar özellikle östrojen hormonun salgısında oluşan anormalik sebebiyle oluşur fakat myom oluşumunda kalıtsal yatkınlık da rol oynamaktadır. Hormon üretimine bağlı olarak oluşum gösterdikleri için oluşma nedenlerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:•    Aşırı kilo ve obezite problemi yaşayan hastalarda

• Doğum yapmayan hastalarda
  • Menopoza girmemiş kadınlarda
  • Ailesinde myom görülen ve kalıtsal olarak yatkınlığı olan üreme çağındaki kadınlarda

Myom Tanısı Nasıl Konulur?

Myomlar hastalarda farklı semptomlar göstererek kendini belli edebilir veya hasta hiç semptom göstermez iken miyomlar gelişmiş olabilir. Myom belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Cinsel ilişki sırasında ağrı
  • Adet kanamasının pıhtılı ve yoğun olması
  • Kasık ve sırt ağrıları
  • Karın ve alt karında şişkinlik ve büyüme
  • İdrara çıkmada artış
  • Kabızlık
  • Adet döneminde şiddetli ağrı

Kesin tanı için uzman hekimin yapacağı pelvik muayene, ultrasonografi ile pelvik manyetik rezonans gibi görüntüleme yöntemleri gereklidir.

Mersin’de Myom Tedavisi

Mersin’de myom tedavisi hem takip hem de cerrahi ile yapılabilir. Uzman doktorlar Mersin myom tedavisinde karın içi bölgelerindeki iyi huylu tümörlerin kontrol altına alınmasını sağlayan yaklaşım ve yöntemler uygular.

Myomların çıkarılmasında nelere bakılır?

• Yerine
  • Büyüklüğüne
  • Adet kanamalarının düzensiz olmasına
  • İdrar ve dışkılama sorununa
  • Kısırlık sorununa sebep olup olmadığına

Yukarıda belirtilen durumlarda düzenli takip yerine myomun çıkarılması tercih edilebilir.

Myom tedavisinde önemli olan myomun bulunduğu bölge ve büyüklüğüdür. Eğer myom küçükse ve semptomları hafifse sadece takip yeterli olabilmektedir.

Myomlar çoğu zaman hastanın günlük yaşamını olumsuz etkilemediğinden düzenli kontrollerinin yapılması yeterlidir.