Kürtaj

Kürtaj rahim ağzının açılıp, rahim içinin boşaltılmasını sağlayan cerrahi bir işlemdir. Kürtaj gebe kalan ancak çocuk istemeyen kadınlarda rahim içindeki dokuyu boşaltmak için, düzensiz kanamalı kadınlarda teşhis koymak için ve bazen düşük sonrasında kontrol amaçlı yapılabilir. Kısaca küretej tekniği hem tanı hem tedavi amacıyla kullanılmaktadır.

Kürtaj halk arasında küretaj, kürtaş, kurtaş, kortaj ya da çocuk aldırma gibi tabirlerle de ifade edilir.

Kürtaj işlemi lokal veya genel anestezi ile yapılır, ağrı hissedilmez. Operasyon ortalama 10-15 dakika sürer.  İşlem sonrasında hasta 2-3 saat gözlem altında tutulur. Gözlem altında iken kanama takibi yapılır, ağrı kontrolü için gerekli durumda ağrı kesiciler uygulanır. Hasta 1 hafta sonra kontrole çağrılır.

Kürtaj sonrasında hasta isterse spiral taktırabilir ve bundan sonraki süreçte gebelikten korunma sağlamış olur.

Kürtaj Hangi Durumlarda Yapılır?

• İstenmeyen gebeliklerde
  • Fetüsün anne karnında ölmesi durumda
  • Boş gebelik gibi embriyo oluşumunun hiç görülmediği durumlarda
  • Gebeliğin devamının annenin hayatını tehlikeye atacağı durumlarda
  • Rahim kanseri tanısı koymak için biyopsi yapılması gerektiğinde
  • Anormal vajinal kanama ile gelen hastalarda kanamayı durdurmak için

Kürtaj Sonrası

Kürtaj sonrasında vajinal kanama olabilir. Rahme cerrahi bir müdahale söz konusu olduğu için bu vajinal kanama normaldir. Kanamalar genellikle iki hafta sürer. Kürtaj sonrası ilk regl kanaması ise genellikle dört ile sekiz hafta arasında görülür.

Kürtaj Sonrası Yapılması Gerekenler

• Kürtaj işleminden 1-2 saat sonra hafif gıdalarla yeme içime yapılabilir.
  • Doktorun verdiği ilaçlar eksiksiz kullanılmalıdır
  • Çok fazla kanama ya da ağrı durumunda hemen herkim ile iletişime geçilir
  • Kürtaj işlemi sonrası hiç kanama olmaması sakıncalı bir durum değildir
  • 1 hafta ilişki yasağı olur.
  • Kürtaj sonrası aynı gün ayakta duş alınabilir
  • İşlem yapılan günün ertesi günü kadın günlük hayatına dönebilir
  • Antibiyotik kullanımı boyunca alkol alınması önerilmemektedir.

Gebelik Sonlandırılması İçin Yapılan Kürtajın Yasal Süreci

Kürtaj ülkemizde kadını ve kadın bedenini koruyan bir takım yasalar ile sınırlandırılmıştır. Kanunen 10 haftaya kadar (9hafta 6 gün ve öncesi) süresi olan gebelik sonlandırılmasında, kadın evli ise eş onayı, bekar ise 18 yaş sınırı aranmaktadır.

Mersin’de Kürtaj

Mersin’de kürtaj istenmeyen gebelik durumlarında tercih edilen bir işlemdir. Kürtaj işlemi kliniğimizde konusunda uzman kadın hastalıkları ve doğum doktoru Dr. Nihal Erdoğan tarafından gerçekleştirilir.
Kliniğimizde yapılan kürtaj işleminde, hasta hakları yönetmeliğince gizlilik esastır. Hasta bilgileri başka bir kişi, kişiler veya kurumlara paylaşılamaz.