Vajinal Kuruluk

Vajinal kuruluk kadınların hayatında bir veya birçok kez yaşadıkları yaygın bir hastalıktır. Sağlıklı bir kadının vajinasının duvarları normalde ince, berrak ve kaygan bir sıvı ile kaplıdır. Bu sıvının ortaya çıkmasını sağlayan hormon östrojendir ve vajina duvarının kalın, esnek, sağlıklı kalmasına yardımcı olur.

Kadınların hayatlarının belirli dönemlerin östrojen seviyesinin değişikliği nedeniyle, vajinadaki nem miktarında azalmalar olabilir. Vajinada meydana gelen bu nem kaybı kuruluğa neden olur.

Vajinal kuruluk günlük yaşamda her zaman kadını rahatsız etmeyebilir. Fakat yaşam kalitesini ve ilişkileri olumsuz yönde etkiler. Hatta cinsel ilişki sırasında kadının oldukça fazla ağrı hissetmesine neden olarak kendini gösterir.

Kuruluğun meydana gelmesinden sonra vajinada akıntı meydana gelebilir. Bunun yanında bazen dayanılamayacak şekilde kaşıntılar oluşabilir, sık idrara çıkmaya ve ağrılara sebep olabilir.

Vajinal Kuruluğun Nedenleri

• Psikolojik baskı
  • İş ve günlük hayatın stresi
  • Vajinit
  • Sık kullanılan doğum kontrol hapları
  • Endokrin bozukluklar
  • 35 yaşın üstün kadınlarda adet düzensizliği durumu
  • Dengesiz diyet
  • Doğum yapmak, emzirmek
  • Menopoz, çevresel değişimler
  • Vajinal enfeksiyonlar
  • Radyoterapi ve kemoterapi
  • Vajina içinin yıkanması
  • Cinsel isteksizlik ve cinsel uyarının az olması

Vajinal Kuruluk Tedavisi

Vajinal kuruluk tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Eğer vajinal kuruluğun nedeni stres ve cinsel yaşam ile ilgili sorunlar ise kişinin psikolojik olarak rahatlaması oldukça önemlidir. Günümüzün modern lazer uygulamaları sayesinde de vajinal kuruluğu engellemek mümkündür. Lazer uygulamaları sayesinde 1 – 2 seansta oldukça etkili sonuçlar alınabilir.

Vajinal Kuruluk Tedavi Edilmediğinde Ortaya Çıkan Sorunlar

Sürekli devam eden ve kişinin cinsel yaşamını olumsuz yönde etkileyen vajinal kuruluk şikâyetinin mutlaka tedavi edilmesi gerekir. Vajinal kuruluk tedavi edilmediğinde;

• Ağrılı cinsel birleşme nedeniyle cinsel isteksizlik soruna
  • Vajinal kuruluğun neden olduğu cinsel sorunlar kişiyi psikolojik olarak olumsuz etkilemeye
  • Vajinal kurulukta sıvı salgılanmadığı için hastalarda vajinal enfeksiyon risklerinin artmasına
  • Vajinada tahriş ve şişmeye sebep olabilir.