Endometrial Hiperplazi (Rahim Duvarı Kalınlaşması)

Rahmin üç katmandan oluşur. En dış katman zar,ikinci katman kas tabakası ve en iç tabaka yumuşak dokudan oluşan endometriyumdur. Rahim duvarı (endometriyum) kendini gebelik sürecine hazırlamak için adet döngüsü nedeniyle yaşanan hormonal değişime bağlı olarak bir miktar kalınlaşır ve bu kalınlaşma gebelik sırasında da devam eder.

Rahim duvarının kalınlaşması aslında döllenen yumurtanın endometriyuma yerleşmesi ihtimaline karşı hazırlıktır. Ancak gebeliğin oluşmadığı durumlarda östrojen salınımı azalır ve progesteron seviyesinde artış yaşanır. Progesteron, rahmin iç duvarının incelerek, eski haline gelmesini sağlar. Dökülen endometriyal dokuların bir miktar kanla birlikte vajinadan atılması ile adet kanaması gerçekleşir.
Endometrial hiperplazi çoğunlukla adet dögüsündeki hormanal dengesizliklere bağlı olarak ortaya çıkan bir rahatsızlıktır.

Endometrial Hiperplazi Belirtileri

• Ağrılı, pıhtılı, yoğun adet kanamaları,
  • Normalden uzun süren adet kanamaları,
  • Düzensiz adet kanamaları,
  • Adet kanaması miktarında artış,
  • Sık adet kanamaları,
  • Adet dönemi dışında meydana gelen ara kanamalar,
  • 40 yaş üzeri tüm adet düzensizlikleri
  • Obezite
  • Uzun süre adet göremem
  • Düzensiz lekelenme şeklinde kanamalar.

Endometrial Hiperplazi Tedavisi

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisinde karar aşamasında kişinin yaşı, genel sağlık durumu, gebelik istemi, gebelikten korunma talebi, aile öyküsü, ek hastalık öyküsü göz önünde tutulur.

Endometrial hiperplaz için en yaygın tedavi progestindir ve progestin, semptomları hafifletir. Progestin, hap, iğne, vajinal krem veya intrauterin cihaz dahil olmak üzere çeşitli şekillerde alınabilir.

Tipik olmayan endometrial hiperplazi durumunda kişi artık hamile kalmak istemiyorsa histerektomi yapılabilir.